KYOKUSHIN


DOJO KUN

Hitotsu, ware ware wa,/ shinshin o renmashi /kakko fubatsu no shingi o kiwameru koto.
Ne vom antrena mintea si corpul/ pentru un spirit ferm, de neclintit一. 吾 々 は 心 身 を 錬 磨 し  確 固 不 抜 の 心 技 を 極 め る こ と
Hitotsu, ware ware wa,/ bu no shinzui o kiwame/, ki ni hasshi, kan ni bin naru koto.
Vom urmari adevaratul inteles al caii artelor martiale/ si in acelas timp  simturile noastre vor fi in alerta
一. 吾 々 は 武 の 神 髄 を 極 め  機 に 発 し 感 に 敏 な る こ と
Hitotsu, ware ware wa,/ shitsujitsu goken o mot-te,/ jiko no seishin o kanyo suru koto.
Cu adevarata vigoare vom cauta/ sa cultivam spiritul abnegatiei noastre
一. 吾 々 は 質 実 剛 健 を 以 て  克 己 の 精 神 を 涵 養 す る こ と
Hitotsu, ware ware wa,/ reisetsu o omonji,/ chojo o keishi, sobo no furumai o tsutsushimu koto.
Vom onora regulile amabilitatii/ ne vom respecta superiorii si ne vom abtine de la violenta
一. 吾 々 は 礼 節 を 重 ん じ 長 上 を 敬 し  粗 暴 の 振 舞 い を 慎 む こ と
Hitotsu, ware ware wa,/ shinbutsu o totobi,/ kenjo no bitoku o wasurezaru koto.
Vom urma calea credinţei noastre /şi nu vom uita niciodatã adevarata virtute a smereniei一. 吾 々 は 神 仏 を 尊 び  謙 譲 の 美 徳 を 忘 れ ざ る こ と
Hitotsu, ware ware wa,/ chisei to tairyoku to o kojo sase,/ koto ni nozonde ayamatazaru koto.
Ne vom indrepta spre intelepciune si putere,/ necautand alte dorinte
一. 吾 々 は 智 性 と 体 力 と を 向 上 さ せ  事 に 臨 ん で 過 た ざ る こ と
Hitotsu, ware ware wa,/ shogai no shugyo o karate no michi ni tsuji,/ Kyokushin no michi o mat-to suru koto.
Toata viata noastra prin practicarea karate-ului,/ vom indeplini misiunea kyokushin.一. 吾 々 は 生 涯 の 修 行 を 空 手 の 道 に 通 じ  極 真 の 道 を 全 う す る こ と







Clubul Atac invita toti iubitorii artelor martiale de contact sa participe la cursurile de Karate Kyokushin desfasurate pe trei niveluri:
  • incepator - la care sunt invitati copii de la varsta de 4-10 ani,
  • avansat - copii cu varste intre 10-18 ani,
  • adult - adulti in scop de autoaparare sau competitional.
Beneficiile cursurilor de Karate Kyokushin sunt:
  • un corp mai sanatos, mai intarit,
  • un spirit si un moral puternic,
  • dezvoltare fizica armonioasa,
  • dezvoltarea curajului si increderii in sine.



INSEMNELE KYOKUSHIN


KYOKUSHINKAI KANJI


Este forma scrisa cuvântului Kyokushinkai. Ea se gaseste pe dogi-urile membrilor kyokushin din lume întreaga. Aceste caractere scrise împreuna au fost pictate pentru prima oara de Haramotoki Sensei un maestru al caligrafiei si prieten al lui Sosai Mas Oyama.
Kyokushinkai scris pe bucati se traduce : Societatea Adevarului Suprem
Kyoku = suprem, ultim
Shin = adevar, realitate
Kai = societate
kyo

KANKU

Simbolul KYOKUSHIN KARATE





Maestrul OYAMA a ales simbolul KANKU ca fiind reprezentativ pentru stilul sau de Karate. De fapt, întotdeauna Mas Oyama a recunosdut ca cel mai bine a invatat de la maestrul Funakoshi tehnicile de KATA, pe care acesta punea foarte mare accent.
Kata KANKU (Ia origine una singura, apoi predata in multe scoli in doua forme KANKU DAI si KANKU SHO) începe prin ridicarea mâinilor printr-o miscare circulara deasupra capului, loc în care acestea se opresc. Degetele mari si aratatoarele sunt lipite si formeaza astfel simbolul KANKU (o forma usor stilizata).
In timpul executiei acestei miscari, privirea este directionata prin deschizatura formata prin unirea palmelor, undeva in departari spre cer. Este vorba de fapt de o privire orientatä undeva spre interiorul fiintei umane cu rolul de a favoriza în egala masura unitatea spirituala si pe cea fizica.
Punctele simbolului KANKU sunt degetele mâinii si reprezinta limitele sau extremele; ele sunt din punct de vedere filozofic elernentul finit, marginit.
Portiunile late din lateral reprezinta mâna, SHUTO sau pumnul ca expresie a fetei sau puterii
Centrul simbolului KANKU este spatiul dintre mâini si sugereaza infinitul, necuprinsul, vidul în sens filozofic.
Cercurile, atât cel interior cât si cel exterior sugereazä continuitatea si perpetua miscare circulara.
"Kanku simbolizeaza forta bratelor si unitatea prin care privesti infinitul. Cercul simbolizeaza continuitatea care este format dintr-o infinitate de puncte simbolizand fiecare clipa."









Sosai

Masutatsu Oyama s-a nascut la 27 iulie 1923 într-un sat nu departe de Gunsan, în Coreea de Sud. La o vârsta relativ tânara a fost trimis în Manciuria, în sudul Chinei, pentru a locui la ferma surorii lui. La vârsta de noua ani a început sa studieze forma chineza sudica a stilului Kempo sub îndrumarea maestrului Yi, angajat în perioada respectiv la ferma. Când Oyama s-a întors la 12 ani în Coreea a continuat antrenamentul studiind Kempo corean. În 1938, la vârsta de 15 ani a plecat în Japonia, cu gândul de a se înscrie într-o scoala militara si a deveni pilot. Încercarea nu i-a reusit însa, deoarece în perioada aceea viata în Japonia nu era tocmai usoara, iar visul de a deveni pilot pe un avion militar a trecut în plan secund.

La scoala lui Funakoshi

Oyama nu a renuntat însa la antrenamente. A început studiul boxului si al judo-ului, iar o ocazie l-a adus pe sosai în dojo-ul lui Gichin Funakoshi de la Universitatea Takushoku. La vârsta de 17 ani, progresul lui a fost incredibil, ajungând la centura neagra cu 2 dan, iar la vârsta de 20 ani, când s-a înrolat în Armata Imperiala, avea deja 4 dan. În aceasta perioada Oyama a întrerupt si antrenamentele de judo.

So Nei Chu

Înfrângerea Japoniei si perspectiva unei ocupatii militare l-au adus pe Oyama într-o stare de disperare maxima. În aceasta perioada Oyama îl întâlneste pe So Nei Chu, un alt maestru corean din provincia din care se tragea si sosai si care era o autoritate în Japonia în Goju Ryu. Maestrul era binecunoscut pentru forta fizica si taria spiritului. So Nei Chu este cel care l-a îndrumat pe Oyama sa îsi dedice viata artelor martiale. Tot el a fost cel care l-a sfatuit pe Oyama sa se retraga timp de trei ani în munti pentru a-si perfectiona arta.

Antrenamente pe munte

La vârsta de 23 ani, Mas Oyama l-a întâlnit pe Eiji Yoshikawa, autorul romanului Musashi, bazat pe viata si aventurile celui mai faimos samurai japonez. Romanul si autorul au avut o influenta covârsitoare asupra lui sosai, introducându-l într-o lume fascinanta, cea a samurailor si într-un cod pe care îl va respecta toata viata, Bushido. La mai putin de un an de când l-a întâlnit pe Yoshikawa, în 1948, Oyama viziteaza muntele Minobu din prefectura Chiba, unde Musashi si-a dezvoltat arta sabiei, cu intentia de a petrece urmatorii trei ani în studiul artelor martiale. Împreuna cu el a urcat si un elev de-al sau, Yashiro, însa dupa sase luni, din cauza soltudinii si a antrenamentelor dificile, acesta cedeaza psihic si îl paraseste pe Oyama. Dupa mai bine de un an si jumatate, sponsorul care îi trimitea mâncare l-a anuntat pe Oyama ca nu îl mai poate finanta, astfel încât perioada de antrenament pe munte a luat sfârsit. Câteva luni mai târziu, în 1947 Mas Oyama a câstigat primul Campionat National de Arte Martiale de dupa cel de-al doilea Razboi Mondial. Nemultumit de faptul ca a trebuit sa renunte la antremanentul pe munte, Oyama se decide sa îsi dedice viata artelor martiale si reâncepe o perioada de antrenament în care exersa 12 ore pe zi pe muntele Kiyozumi din Prefectura Chiba. Tot în aceasta perioada începe un studiu aprofundat al Zen-ului, pe care îl considera parte integranta din Karate, ajungând sa declare :”Karate este Zen”.

Iesirea în lume

În 1950 Oyama a început o serie de demonstratii menite a arata lumii puterea Kyokushin-ului. Într-un turneu început în Statele Unite ale Americii, Oyama va începe un turneu pe parcursul caruia a spart caramizi cu mâinile goale, a rupt gâtul sticlelor cu shuto, dar mai ales a înfruntat 47 de tauri carora le-a rupt coarnele, iar pe patru dintre ei a reusit sa îi ucida. În 1957, aflat în Mexic, Oyama era cât pe ce sa fie ucis în timpul unei lupte cu un taur care a reusit sa îl raneasca si a petrecut sase luni în spital. În perioada aceasta, din cauza ca majoritatea luptelor în care se angaja se terminau în câteva secunde, de multe ori în urma unei singure lovituri, a capatat porecla de „Godhand” (Mâna lui Dumnezeu). Japonezii obisnuiau sa spuna despre Oyama: „Ichi geki, hissatsu”, ceea ce înseamna „o lovitura, moarte sigura”. Tot în aceasta perioada, Oyama l-a cunoscut pe shihan Jacques Sandulescu, românul cu care avea sa fie prieten pâna la sfârsitul zilelor.

Primul dojo

În 1953, Mas Oyama a inaugurat primul lui dojo, pe o parcela din Mejiro, Tokyo. În 1956, într-un studio de balet aflat în spatele Universitatii Rikkyo, Oyama avea sa adune sub îndrumarea lui nu mai putin de 700 de elevi. Practicanti ai altor stiluri obisnuiau sa vina în acest dojo pentru sparring, iar Oyama si elevii lui încercau sa preia de la acestia tehnici care se dovedeau folositoare în lupta. În felul acesta Kyokushinul a evoluat si s-a dezvoltat în arta martiala care este astazi.

Provocarea

În 1964, luptatorii de box tailandez îi provoaca pe japonezi la o întâlnire cu cinci dintre ei, iar Oyama accepta. Trei dintre elevii lui câstiga în fata tailandezilor si astfel Oyama dovedeste înca odata suprematia Kyokushin-ului. În acelasi an se pun bazele cartierului general al Kyokushinkai Kan.

Primul campionat mondial

Ideea lui Oyama de a aduna într-un singur campionat cei mai puternici luptatori ai lumii a generat un fenomen extraordinar. Primul campionat mondial tinut în 1975 la în Tokyo a repurtat un succes extraordinar. Practicantii altor stiluri veniti la competitie au fost aproape toti eliminati în primele tururi. De atunci, din patru în patru ani, japonezii organizeaza în Tara Soarelui Rasare un campionat mondial la care sunt invitati cei mai buni luptatori din fiecare tara unde se practica Kyokushin-ul. Si simpla participare la un astfel de eveniment este o onare pentru orice luptator din oricare parte a lumii.
În 26 aprilie 1994 Masutatsu Oyama moare de cancer la plamâni. Ca urmare a decesului, Organizatia Internationala de Kyokushin se divide în mai multe fractiuni.
                                                        TERMINOLOGIE

POZITII (DACHI)

Heisoku Dachi



Musubi Dachi



Heiko Dachi





Moroashi Dachi


Sanchin Dachi


Kokutsu Dachi


Nekoashi Dachi


Kakeashi Dachi


Tsuruashi Dachi


Zenkutsu Dachi


Kiba Dachi




ANATOMIE GENERALĂ

AGO ---------------------Bărbie
HANA -------------------Nas
ATAMA ---------------- Cap
GAMMEN ------------- Faţă
KUBI ------------------- Gât
HARA -------------------Abdomen
HIZO ------------------- Splină (coaste)
KATA ------------------- Umăr
KINTAMA (KIN)------ Testicule
KOSHI ----------------- Şold
MIZO-OCHI ---------- Plexul solar
MUNE ----------------- Piept
SAKOSTU ------------- Claviculă
SENAKA --------------- Spate
HIJI (EMPI)----------- Cot
KANSETSU ------------ Articulaţie
KENTOS --------------- Monturi
KOKEN ---------------- Partea superioară a încheieturii mâinii
KOTE ------------------ Antebraţ (partea superioară)
TE --------------------- Mână
TEKUBI --------------- Încheietura mâinii
TOHA ----------------- Arc creat între degetul mare şi index
UDE ------------------- Braţ
WAKI ------------------ Groapa braţului (sub-braţ)
YUBI ------------------- Deget

PICIOARE

ASHI --------------------- Picior
ASHIKUBI ---------------Gleznă
ASHIYUBI -------------- Deget de la picior
CHUSOKU -------------- Periniţa piciorului
HIZA --------------------- Genunchi
SUNE -------------------- Tibia
TSUMASAKI ----------- Vârful degetelor de la picioare
CHUSOKU -------------- Periniţa labei piciorului
HAISOKU --------------- Bolta labei piciorului
HIZA --------------------- Genunchi
KAKATO ---------------- Calcâi
SOKUTO ---------------- Cantul labei piciorului
SUNE -------------------- Tibie
TEISOKU ---------------- Arcada piciorului
BRAŢE/ANTEBRAŢE/MÂINI
EMPI --------------------- Cot
HAISHO ----------------- Dosul mâinii
HIJI ---------------------  Cot
HIRAKEN --------------- Lat de pumn
KEIKO ------------------- Cioc de pasăre
KOBUSHI --------------- Pumn
KOKEN ------------------ Partea superioară a încheieturii mâinii
KOTE -------------------- Antebraţ
NUKITE ----------------- Degetele mâinii
SEIKEN ----------------- Partea din faţă a pumnului
SHOTEI ----------------- Podul palmei
SHUTO ------------------ Cantul palmei
TETTSUI ---------------- Pumn cu partea de jos
TOHO ------------------- Potcoava mâinii (deschiderea dintre degetul
mare şi degetul arătător)
URAKEN --------------------- Dosul pumnului

TERMINOLOGIE SPECIFICĂ COMPETIŢIEI

AKA --------------------- Roşu
AKA NO KACHI --------Victoria roşului
AWASETE IPPON ----- Victorie prin punct compus (două jumătăţi)
BOGU ------------------ Echipament de protecţie
BOGYO ---------------- Apărare/Defensivă
CHUI -------------------Avertisment pentru tehnică ilegală
CHURYO-KYU -------- Categorie de luptă de greutate medie
ENCHO-SEN ---------- Prelungire luptă (extensie)
FUKUSHIN ------------ Arbitru de colţ
GAM-MEN KOGEKI -  Atac nepermis/ilegal la cap
GAM-MEN ODA -----  Lovitură nepermisă/ilegală la cap
GENTEN --------------------- Penalizare jumătate de punct (de obicei
rezultatul a două CHUI)
HAJIME ---------------- Start, porniti!
HANSOKU CHUI -------- Avertisment oficial
HANSOKU KACHI ------ Victorie prin descalificarea adversarului
HANSOKU MAKE ------ Învins prin descalificare
HANTEI ---------------- Decizia arbitrilor!
HANTEI ONEGAISHIMASU ---------- “Decizia, vă rog!” Expresie folosită de către
arbitrul central la finalul luptei în vederea exprimării deciziilor arbitrilor de colţ. Poate fi
înlocuită/însoţită şi de fluier.
HANTEI TORIMASU ------------------- “Decizia, vă rog!” Expresie folosită de către
arbitrul central la finalul luptei în vederea exprimării deciziilor arbitrilor de colţ. Poate fi
înlocuită/însoţită şi de fluier.
HATA --------------------- Steag
IHAN --------------------- Ilegal/Interzis
IK-KAI SEN -------------- Primul tur de luptă
IPPON --------------------- Punct întreg
JOGAI --------------------- În afara suprafeţei de luptă
JONAI --------------------- În interiorul suprafeţei de luptă
KACHI --------------------- Victorie
KAMAETE ---------------- În gardă!/Gata de luptă!
KEGA --------------------- Rănire
KEIRYO-KYU ------------ Categoria uşoară de luptă
KESSHO-SEN ------------ Finală
KOGEKI ----------------- Atac
KOJIN ------------------- Individual
KOJIN-SHUGI ----------- Eveniment Individual (ex: Kata Individual)
KOKUSAI TAIKAI ------- Turneu Internaţional
ODA --------------------- Lovitură (la faţă)
OTAGAI ----------------- Unul către celălalt
OTAGAI NI REI ----------Salutul, unul către celălalt
SAISHU ENCHO-SEN -----Repriza/Extensia finală
SAN-I --------------------- Locul 3
SAN-KAI SEN ----------- Turul 3 de luptă
SEKAI TAIKAI --------------------- Campionat Mondial
SENBATSU TAIKAI ------- Turneul de Selecţie/Eliminare
SHIAI --------------------- Luptă de turneu
SHIAI-JO ----------------- Suprafaţă de luptă
SHIK-KAKU -------------- Descalificare
SHINPAN(-IN) ---------- Arbitru/Judecător
SHIRO --------------------- Alb
SHIRO NO KACHI ------- Victoria albului
SHOMEN ----------------- (Către) În faţă, Masa Oficială
SHOMEN NI REI ---------Salutul către Masa Oficială
SHUSHIN -----------------Arbitru de centru
SHUSHIN NI REI --------Salutul către arbitrul de centru
TAIJU --------------------- Greutate
TAIJU HANTEI ----------Decizie la greutate
TAIKAI ------------------- Turneu
TAMESHIWARI -------- Spargerea scândurilor
YAME --------------------- Stop
YUSEI KACHI ----------- Câştig prin superioritate
YUSHO ----------------- Câştigător, Locul I
ZENKOKU TAIKAI ----- Campionatele naţionale
ZOKO ------------------- Continuarea luptei
WAZA-ARI ------------- Jumătate de punct

DIRECŢII GENERALE

AGE/KEAGE ------------- Ridicare cu elan
CHUDAN ------------------ Nivelul mediu
ENKEI --------------------- Circular
GEDAN -------------------- Nivelul inferior
GYAKU -------------------- Opus
JODAN -------------------- Nivelul superior
JUJI ----------------------- Încrucisat
JUN ----------------------- La nivelul umărului
MAWASHI --------------- Circular, rotund
MOROTE ---------------- Ambele
OI ------------------------- Partea avansată
OROSHI -------------------Descendent
SAYU --------------------- Lateral, Stânga-dreapta
SHOMEN ---------------- Înspre înainte
SOTO --------------------- Din exterior spre interior
TOBI --------------------- Săritură
UCHI --------------------- Din interior spre exterior
YOKO ---------------------Lateral
MAE --------------------- Către înainte
USHIRO ----------------- Către înapoi
MIGI --------------------- Dreapta
HIDARI ------------------ Stânga
MIGI-MAE -------------- Dreapta faţă
MIGI-USHIRO ----------Dreapta spate
HIDARI-MAE -----------Stânga faţă
HIDARI-USHIRO ------Stânga spate
NANAME -------------- În diagonală
NIVELE
CHUDAN ----------- Nivelul mijlociu, zona trunchiului (de la centură la baza gâtului)
GEDAN ----------- Nivelul inferior, zona Picioarelor (de la centură în jos)
JODAN ----------- Nivelul superior, zona capului (de la baza gâtului în sus)

TERMINOLOGIE GENERALĂ SPECIFICĂ ANTRENAMENTULUI

SEIZA-SHITE ----------A se aşeza în genunchi (începând cu gradele mari)
DOJO KUN ------------ Jurământul în dojo
SHINDEN NI REI ----Salutul spiritual
MOKUSO ------- ------Meditaţie cu ochii închişi
MOKUSO-YAME -----Deschiderea ochilor şi terminarea meditaţiei
KANCHO-NI-REI ---- Salutul pentru Kancho
SHIHAN/SENSEI/SEMPAI NI ARIGATO GOSAI MASHITA------- Salutul pentru
maestru/profesor/instructor
OTAGAI NI ARIGATO GOSAI MASHITA------- Salutul între colegi
TATE-KUDASAE ------- A se ridica în picioare
ASHI O FUITE ---------- Scuturaţi picioarele!
CHIKARA IRETE ------- Cu putere/ în forţă
FUITE ------------------- A scutura (mâinile sau picioarele)
FUMIKONDE ---------- A se mişca de-a lungul podelei
GEIKO HAJIME ------- Începerea instruirii
HAJIME --------------- Start, începeţi!
HANTAI --------------- Partea opusă (schimbare)
IBUKI ------------------ Respiraţie energică cu sunet
IDO-KIHON ---------- Tehnicile de bază
IDO-GEIKO ----------- Tehnicile esenţiale
KAITEN --------------- Învârtire, întoarcere în sens invers
KAMAETE ------------ În gardă
KIAI ------------------- Strigătul de luptă
KIAI IRITE ----------- Strigătul de luptă cu putere
KIHON --------------- Esenţialul
KIME ----------------- Lovitură concentrată
KUMITE ---------------Luptă
IPPON KUMITE ----- Un singur atac
JIYU KUMITE --------Luptă liberă
JISSEN KUMITE ---- Luptă full contact
MAWATTE ----------- Întoarcere
NAORE ----------------Revenire la poziţia iniţială
NOGARE ----------- Tehnică de respiraţie
OSU! ------- ----------Înteleg; respectul si aprecierea celorlalti
OSU! YOROSHIKU ONEGAI SHIMASU------- Te rog să-mi fii partener
OSU! ARIGATO GOSAI MASHITA------- Multumesc că ai lucrat cu mine
OTAGAI ----------- Coleg (i)
REI ----------------- Salut
SAGARI ----------- Mergând inapoi
SEIZA --------------Poziţia în genunchi
SHITSUREI SHIMASU ------- Scuze pentru întârziere
TATE -------------- În picioare
TO O FUITE ----- Scuturarea braţelor
URA -------------- Pe dos, invers
YAKUSOKU KUMITE ------- Luptă cu temă
YAME ------------ Stop
YASUME ----------Relaxare
YOI --------------- Gata de execuţie (poziţie intermediară)
YUK-KURI ------- Încet (uşor, în executarea unei tehnici)

NUMERELE ŞI SISTEMUL NUMERELOR

1 - ichi
2 - ni
3 - san
4 - shi, yon
5 - go
6 - roku
7 -shichi, nana
8 - hachi, ha

9 - kyu, ku
10 - ju, to
11 - ju ichi
12 - ju ni
13 - ju san    
20 -ni ju
21 - ni ju ichi
22 - ni ju ni
30 - san ju
31 - san ju ichi
95 - kyu ju go
99 - kyu ju kyu
100 - hyaku

HYAKU-HACHIJU-DO ------- 180 de grade
KYUJU-DO ------- 90 de grade
YONJUGO-DO ------- 45 de grade
KAI ------- de atâtea ori
IK-KAI ------- o dată
NIKAI ------- de două ori
SANKAI ------- de trei ori
YONKAI ------- de patru ori
GOKAI ------- de cinci ori
ROK-KAI ------- de şase ori
NANAKAI ------- de şapte ori
HAK-KAI ------- de opt ori
KYU-KAI ------- de nouă ori
JUK-KAI ------- de zece ori
GOJUK-KAI ----- de 50 de ori
HYAK-KAI -------de 100 de ori
WAZA ------- ----Tehnică
BARAI --------- A bloca
GERI --------- Lovitură cu piciorul
GYAKU ------- Opus
JUJI ----------- Încrucişat
KAKE --------- A prinde sub formă de cârlig
KEKOMI ------- Lovitură prin împingere
GERI-WAZA ------- Tehnici de lovire cu piciorul
MOROTE ------- Cu ambele braţe
NAGE ---------- Aruncare
TOBI ------- Săritură
TOBI GERI ------- Lovitură de picior executată prin săritură
TSUKI ------- Lovitură cu pumnul
UKE ------- Blocaj
UKE Waza ------- Tehnici de blocare
WAZA ------- Tehnică

TEHNICI DE BAZĂ

SEIKEN TSUKI ------- Tehnică frontală executată cu pumnul
SEIKEN CHUDAN TSUKI ------- Lovitură de pumn la nivel mediu
SEIKEN JODAN TSUKI ------- Lovitură de pumn la nivel superior
SEIKEN AGO UCHI ------- Lovitură de pumn la bărbie
SEIKEN MAWASHI UCHI ------- Lovitura de pumn circulară



URAKEN ------- Lovitură cu dosul pumnului

URAKEN SHOMEN UCHI ------- Lovitură spre faţă cu dosul pumnului
URAKEN SAYU UCHI ------- Lovitură înspre lateral cu dosul pumnului
URAKEN HIZO UCHI ------- Lovitură la coaste cu dosul pumnului
URAKEN MAWASHI UCHI ------- Lovitură circulară în spatele capului




HIJI ------- Cot

JODAN HIJI ATE ------- Lovitură de cot spre lateralul capului
CHUDAN HIJI ATE ------- Lovitură de cot la trunchi
HIJI AGE UCHI ------- Lovitură ascendentă spre bărbie
HIJI OROSHI UCHI ------- Lovitură descendentă cu cotul


UKE ------- Blocaj

JODAN UKE ------- Blocaj ascendent la nivel superior
CHUDAN UCHI UKE ------- Blocaj dinspre interior spre exterior la nivel
mediu
CHUDAN SOTO UKE ------- Blocaj dinspre exterior spre interior la nivel
mediu
GEDAN BARAI ------- Blocaj descendent la nivel inferior
CHUDAN UCHI UKE GEDAN BARAI-------Blocaj dublu spre interior şi descendent



SHUTO ------- Cantul palmei

SHUTO GAMMEN UCHI ------- Lovitură laterală cu cantul palmei la tâmplă
SHUTO SAKOTSU UCHI ------- Lovitură de sus în jos cu cantul palmei la
claviculă
SHUTO SAKOTSU UCHIKOMI------- Lovitură directă cu cantul palmei la clavicula
SHUTO HIZO UCHI ------- Lovitură cu cantul palmei la splină/coaste
SHUTO JODAN UCHI UCHI/NAKA UCHI ------- Lovitură dinspre interior cu cantul palmei
la gât



GERI (KERI ) ------- Lovitură cu piciorul

UCHI HAISOKU MAWASHI GERI KEAGE ------- Lovitură ascendentă cu elan din interior
spre exterior cu laba piciorului
YOKO SOKUTO GERI KEAGE ------- Lovitură ascendentă cu elan în lateral cu
cantul/sabia tălpii
SOTO TEISOKU MAWASHI GERI KEAGE ------- Lovitură ascendentă cu elan din exterior
spre interior cu laba piciorului
MAE CHUSOKU GERI KEAGE ------- Lovitura ascendentă cu elan frontală cu periniţa
mare a tălpii
HIZA GERI ------- Lovitură cu genunchiul
KIN GERI ------- Lovitură cu laba piciorului la nivelul testiculelor
MAE CHUSOKU GERI ------- Lovitură frontală cu periniţa mare a tălpii
MAWASHI GERI ------- Lovitură circulară
YOKO SOKUTO GERI ------- Lovitură în lateral cu cantul/sabia tălpii
KANSETSU GERI ------- Lovitură în lateral cu cantul/sabia tălpii la
nivelul articulaţiei genunchiului
USHIRO GERI ------- Lovitură cu cantul/sabia tălpii către înapoi.